Menu Zamknij

Deklaracja dostępności

Gminny Ośrodek Kultury w Dobrzeniu Wielkim zobowiązuje się w ramach dostępnych zasobów oraz środków zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.gokdw.pl.

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:

  1. Możliwe jest, że niektóre filmy lub materiały multimedialne zamieszczone w serwisie – opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej – mogą nie posiadać wymaganych elementów zapewniających dostępność.
  2. Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
  3. Część z opublikowanych zdjęć może nie mieć opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny.
  4. Niektóre dokumenty opublikowane mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że:
  • pochodzą z różnych źródeł;
  • zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innych organizacjach;
  • zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 01.02.2021.

Metoda przygotowania oświadczenia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobami do kontaktu są: Anna Kwosek oraz Alicja Bobowska, adres poczty elektronicznej: promocja@gokdw.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 503424595. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dane teleadresowe podmiotu publicznego:

46-081 Dobrzeń Wielki, ul. Namysłowska 20
Tel.:  0048 503424595
E-mail: promocja@gokdw.pl 
Strona internetowa: www.gokdw.pl

Dostępność architektoniczna

Obiekt posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową od ul. Reymonta – pochylnia. Cała powierzchnia parteru obiektu jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością tj. sala widowiskowa, sala taneczna, sala baletowa, galeria w holu , biblioteka, szatnia oraz toaleta. Na piętrze obiektu mieści się sekretariat, gabinet dyrektora, pracownia plastyczna, muzyczna i sala konferencyjna. W razie trudności związanych do dostępem do tych pomieszczeń , po zgłoszeniu potrzeby rozmowy z pracownikiem w bibliotece , pracownik zejdzie na parter obiektu. Na teren obiektu można wejść z psem asystującym.

W obiekcie jest brak :

  • urządzeń transportu pionowego
  • systemu informacji głosowej
  • pętli indukcyjnej
  • nie ma oznaczeń w alfabecie braille’a

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:

1 kwietnia 2012 r. weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się, która daje prawo osobom niesłyszącym i głuchoniemym do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie. W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w sekretariacie Urzędu Gminy w Dobrzeniu Wielkim, ul. Namysłowska 44, 46-081 Dobrzeń Wielki w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

 Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form:
– e-mail na adres promocja@gokdw.pl
– telefonicznie na nr 503424595
– drogą pocztową.